Gratis Frakt vid köp över 200kr
Menu

BRA HEMMAÖVNINGAR

Du kan göra riktigt mycket effektiva träningspass hemma i vardagsrummet eller utomhus. Vi kommer med ett antal bra bud!

BRA HEMMAÖVNINGAR

UT OCH LÖPA

Även om det svenska vädret inte alltid är bra, kan det vara riktigt bra träning att ta en promenad. Du kan löpa en längre sträcka eller en kort intervall. Det viktigaste är att få upp din puls och mycket frisk luft! Börja med att gå 5 minuter i snabb takt för att värma upp kroppen.

Exempel på intervall:
  • 8 x 2 minuters löp med 1½ minuters paus
  • 4 x 3 minuters löp med 3 minuters pause
  • 5+4+3+2 minuters löp med 4, 3 och 3 minuters pause

YOGA

Det finns en mängd videor på bland annat Youtube med små yoga sessioner som du enkelt kan göra hemma på vardagsrummet. Om du inte har en yogamatta kan du också använda en vanlig matta. Tänd några ljus och hitta din inre zen! De närmaste veckorna kräver tålamod och yoga är perfekt för avslappning.

STYRKETRÄNING

Om du har lite mer kraft kan du pröva med styrketräning! Fyll en ryggsäck med böcker, eller något annat tungt och sväng den på ryggen för att ge mer viktmotstånd i dina övningar. Använd också elastiker till träning för att göra air squats för mer motstånd.

Exempel på styrketräning hemma:
  • A - Lunges: 10-10-10-10-10 (5 set av 10 på varje ben) 
  • B - 100 push-ups (Varje gång du pausar, måste du göra 10 sit-ups)

HÅLL KROPPEN I RÖRELSE

Det viktigaste är att komma ihåg att hålla kroppen igång de närmaste veckorna så att du inte sjunker för djupt i soffan. Ta till exempel trapporna istället för hissen, gör 10 air squats varje gång du har varit på toaletten eller ta 5 push-ups per timme. Till och med de små sakerna räknas!

Shoppa kosttillskott här!

Shoppa träningsredskaper här

Bra träning - och var rädd om varandra 🤗