Gratis Frakt vid köp över 200kr
Menu

5 TIPS FÖR 'COMEBACK'

Här är våra bästa tips för att komma tillbaka i rytmen och få din träningsrutin tillbaka efter en välförtjänt sommarlov.

5 TIPS FÖR 'COMEBACK'

1. Kom ihåg varför!
Varför tränar du? Varför äter du sunt? Kom ihåg ditt mål och hitta motivationen igen. Det är den motivation som borde få dig att träna även efter en lång dag på jobbet.

2. Gör en plan
Hitta din kalender och börja planera dina träningspass och måltider (om du behöver det). Det är alltid trevligt att ha en plan som du kan följa, så att du inte "glömmer" och röker ur spåret igen.

3. Känn dig själv
Lämnar du bara efter arbete eller studier om du har dina träningskläder på? Kanske borde det packas hemma? En riktigt bra idé, till exempel. att bära din sportbh från morgonen har du känslan av att vara "redo" även om det bara är en liten sak.

4. Acceptera din kamp!
Sätt några realistiska mål i din plan och acceptera att man inte kan vara 100% perfekt. Kanske är nollsocker bara ambitiös nog för dig, men kanske kan du arbeta med bara sött på helgen. Kom också ihåg att "sluta förbjudas" och äta mindre mängder av de mer syndiga livsmedel.

5. Trevliga nya träningskläder! 
Det finns inget som motiverar mer än nya träningskläder. Kanske borde du unna dig ett par nya leggings eller en sporttröja så att du verkligen vill visa gymmet din nya skarpa outfit outfit 😉