Gratis Frakt vid köp över 200kr
Menu

5 EFFEKTIVA ÖVNINGAR MED FOAMROLLER

En foamroller är ett fantastiskt verktyg som med sin bana av varierande hårdhet och bredd är effektiv för en otrolig mängd olika syften. Här ger vi dig 5 bra övningar för både massage och core träning som du kan göra med din foamroller.

5 EFFEKTIVA ÖVNINGAR MED FOAMROLLER

1. Massage: Lägg 
Placera foamroller precis under kalvmusklerna på ett ben och håll den helt sträckt. Böj det andra benet så att du kan skapa rörlighet. Händerna ska placeras i golvet bakom dig medan dina armar är sträckta. Genom att lyfta den bakre delen placeras vikten på foamroller och du kan nu rulla fram och tillbaka.

2. Massage: Baklår 
Här är samma utgångspunkt som för kalven. Placera dock skumrullen under ett av de bakre låren istället. Stöd det andra benet på golvet eller lika med korsade ben om du behöver mer vikt i träningen.

3. Massage: Rygg
Lägg dig ner med skumrullen längst upp på ryggen. Se till att ryggmusklerna är sträckta och att du har böjda ben med båda fötterna i golvet. Använd sedan benen för att trycka dig fram och tillbaka så att skumrullen rullar upp och ner på ryggen.

5 EFFEKTIVA ÖVNINGAR MED FOAMROLLER

4. Core övning: Armhävning 
Ligg på magen med båda nedre benen ovanpå skumrullen. Placera händerna strax under axlarna och sträck ut dina armar. Gör nu en regelbunden böjning där du böjer armbågarna och sänker överkroppen ner till marken. Det är viktigt att komma ihåg att du alltid måste dra åt magen och ryggen så att du inte svänger i korsryggen.

5. Core övning: Leg Curl
Ligg på ryggen med båda fötterna placerade på skumrullen. Lyft nu den bakre delen något från marken medan du har sträckt benen. Lyft nu skinkorna så högt du kan medan du böjer benen. Du bör hålla en rak linje från bröstet ner till knäna när du drar skumrullen mot skinkorna. Tryck sedan tillbaka till startpositionen.

5 EFFEKTIVA ÖVNINGAR MED FOAMROLLER

► SHOP FOAMROLLERS FRÅN TRIGGER POINT HÄR